×

Om oss

Vi har cirka 1 400 medarbetare på drygt 130 orter och över 75 000 kunder. Vi erbjuder branschspecifika tjänster inom ekonomi & skatt, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling som ger affärsnytta för dig som småföretagare.

Genom vår kundportal MittKontor möter vi våra kunder över hela landet och kan erbjuda digitala leveranser av alla viktiga dokument samt digitala tjänster 24/7. Vi satsar också på att ta fram branschunika tjänster med digitalt innehåll i syfte att förenkla och effektivisera våra kunders vardag.

Men vi stannar inte där. Det är kombinationen av våra digitala tjänster och vår rådgivning verkligen gör skillnad. Hos oss får du en extra kraft som ger de där framåtblickande råden som får verksamheten att utvecklas, som gör att du vågar ta steget. Våra rådgivare gör svårbegripliga regler enkla och enkla uppgifter digitalt till ett fast och överenskommet pris. Vårt mål är att vara Sveriges bästa rådgivningsföretag och det gör vi genom att få våra kunder att växa. Intresserad av att växa som företagare?

Erbjudande till dig som är medlem i LRF

Trygghetsanalys

forest-2558074_1920


lrf

Skog och lantbrukskunder har behov av kvalificerad juridisk rådgivning. Denna rådgivning kan vara kopplad både till företagets verksamhet, privatpersonen, fastigheterna och arrendefrågor. De juridiska frågeställningarna mynnar sällan ut i ett resultat som kan åtgärdas med ett ”standardavtal”. Ludvig & Co har kvalificerade rådgivare inom affärsjuridik, arbetsrätt, fastighetsrätt, familjerätt och skatterätt och kan därmed erbjuda en komplett rådgivning.

Behovsanalysen syftar till att erbjuda LRFs företagsmedlemmar en möjlighet att kartlägga vilka juridiska behov som finns hos kunden, alternativt vara en kanal in till rätt kompetens hos Ludvig & Co för att kartlägga vilka juridiska handlingar som behöver upprättas i en specifik frågeställning.

I behovsanalysen ingår inte rådgivning och upprättande av juridiska dokumentet, utan är ett verktyg för att kartlägga behovet. Utifrån resultatet av behovsanalysen väljer medlemmen själv att gå vidare med Ludvig & Co.

  1. Du som företagsmedlem fyller i ett frågeformulär på som du hittar här på sidan.
  2. Du blir kontaktad av en jurist på Ludvig & Co och bestämmer tid för genomgång av behovsanalysen
  3. Mötet hålls och med stöd av svaren går juristen igenom vilka behov av avtal och juridisk rådgivning du kan behöva.
Behovsanalysen tar ca 45 minuter och är kostnadsfri för dig som företagsmedlem. Den rådgivning och upprättande av juridiska handlingar som du väljer att köpa från Ludvig & Co efter genomgång av behovsanalysen debiteras enligt gällande pristariffer & Co.

Detta erbjudande kan inte kombineras med andra rabatterbjudanden.